Czy można ćwiczyć w ciąży?

0

Warto gimnastykować ciało w czasie ciąży. To świetne przygotowanie do porodu i gwarancja szybkiego powrotu do formy, kiedy już zostaniesz mamą.

Rodząca kobieta zużywa tyle energii co biegacz pokonujący 40-kilometrowy maraton. To chyba najlepiej tłumaczy, dlaczego warto przygotować się fizycznie do porodu. Ćwicząc, przyszła mama przygotowuje układ krążenia i oddechowy do wysiłku, który ją czeka. Ćwiczenia zmniejszają też ryzyko pojawienia się w przyszłości takich chorób czy dysfunkcji jak: wysiłkowe nietrzymanie moczu.

Ćwiczenia najlepiej rozpocząć po dwunastym tygodniu ciąży, ponieważ w pierwszym trymestrze jest większe ryzyko poronienia i w tym okresie kobieta powinna na siebie szczególnie uważać. Przeciwwskazaniem do ćwiczeń jest cukrzyca, ciąża bliźniacza, nadciśnienie wywołane ciążą, krwawienia, wcześniejsze poronienia oraz niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia. Oczywiście chęć uczestniczenia w gimnastyce dla ciężarnych należy skonsultować ze swoim lekarzem.

Gimnastykę dla ciężarnych oferuje coraz więcej ośrodków. Dobierają one zestaw ćwiczeń tak, nie zaszkodzić dziecku i kobiecie, której brzuch z każdym miesiącem rośnie.

Gimnastyka w ciąży przeciwdziała otyłości, ponieważ przyśpiesza metabolizm przyszłej mamy. To też ułatwia szybszy powrót do formy po porodzie.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz