Jak walczyć z...

Jak walczyć z nudnościami w ciąży?

0

nudnosci w ciazy Jak walczyć z nudnościami w ciąży?Jesteś w ciąży i mimo początkowej radości przychodzi czas pierwszej próby. Poranne mdłości – chociaż słowo poranne to często mit.

Zacznijmy od tego, iż statystycznie około 50% kobiet w ciąży cierpi na tę przykrą dolegliwość, więc niektórym się po prostu udaje. Jeśli należysz do tej drugiej grupy, mamy dla ciebie sporo rad, z pewnością któreś z nich pomoże zmniejszyć lub zlikwidować całkowicie mdłości i wymioty.

Skąd się biorą mdłości u ciężarnych? Na to pytanie jest wiele teorii, lecz żadna nie jest całkowicie pewna. Pewne jest, że w czasie pierwszych 3 miesięcy wzrasta poziom hormonu ciążowego hCG we krwi, więc to może być przyczyną mdłości. Wiadomo także, że ciężarne mają wyostrzony zmysł powonienia, co również może być przyczyną tych jakże przykrych dolegliwości. Nadmiar kwasu żołądkowego oraz stres są przez niektórych znawców uważane za przyczyny porannych nudności. Mdłości najczęściej pojawiają się nad ranem, ale zdarza się, iż trwają przez cały dzień, a nawet czasami nasilają się w ciągu dnia, aby wieczorem osiągnąć punkt kulminacyjny.

Co można zrobić, aby jakoś złagodzić nudności? Przede wszystkim podstawowa zasada mówi, że nie można zbyt długo mieć pustego żołądka. Najlepiej jest zacząć dzień od śniadania w łóżku, przegryźć coś lekkiego jeszcze zanim się podniesiemy z łóżka. Może być to banan, sucharek, krakers, herbatnik ryżowy, garść płatków śniadaniowych na sucho lub suszony owoc. Warto trzymać przy łóżku jakąś drobną przekąskę, aby w razie napadu w nocy móc coś lekkiego przekąsić. Nie doprowadzaj do pustego żołądka, dlatego jedz często, ale małe ilości potraw. Spożywaj dużo białek i węglowodanów – one pomagają zwalczyć mdłości. Odpręż się, czasami nastawienie psychiczne naprawdę pomaga pozbyć się mdłości.

Ciąża, zwłaszcza pierwsza, to olbrzymi stres dla kobiety, ale pomyśl, że nie ty pierwsza i nie ostatnia przez to przechodzisz. Jest to sama natura, od tysiącleci kobiety rodziły i karmiły swoje pociechy. Spróbuj się wyspać, sen to twój sprzymierzeniec w walce z tą dolegliwością. Zmęczenie oraz niewyspanie może zdecydowanie zaostrzyć objawy chorobowe. Staraj się przebywać wśród ludzi, jeśli możesz to chodź do pracy tak długo jak pozwoli lekarz. A nawet jeśli jesteś już na zwolnieniu lekarskim, nie siedź cały dzień sama w domu, zaproś do siebie koleżankę, siostrę czy znajomych z pracy. Rozmowa z kimś bardzo pomaga.

Pij dużo wody, szczególnie jeśli dużo wymiotujesz. Jeśli masz wstręt do wody, staraj się spożywać owoce, które mają dużą zawartość płynów, na przykład melona, arbuza czy mandarynki. Z doświadczenia wiem, ze niektórym ciężarnym pomagają paluszki, innym znowu migdały. Czasami rewelacyjnym rozwiązaniem okazuje się imbir lub herbatka imbirowa. Staraj się odszukać swój magiczny środek, z pewnością jakiś istnieje. A na pocieszenie powiem, iż u zdecydowanej większości ciężarnych objawy te mijają tuż po 12 tygodniu ciąży. Cierpliwości, czas to twój sprzymierzeniec!

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz