Jak przygotować dziecku smaczny i zdrowy posiłek do szkoły?

0

kanapka do szkolyDrugie śniadanie to bardzo ważny element codziennej diety naszych dzieci. Warto podczas pobytu w szkole, czy na spacerze skusić się na zdrową i pożywną  przekąskę, która dostarczy nam niezbędnych witamin, błonnika. oraz składników mineralnych.

Wielu rodziców zapomina o podaniu dziecku naturalnych witamin w ciągu dnia, a przecież  wystarczy tak niewiele, by nasze dziecko przekonało się do zdrowych przekąsek na drugie śniadanie. Od rodziców zależy, co nasze pociechy zjedzą w ciągu dnia, czy będą to chipsy i batoniki popijane gazowanymi napojami czy zdrowe kanapki, owoce, warzywa i soki owocowe. Odpowiednie żywienie naszych dzieci to podstawa ich zdrowia nie tylko teraz, ale też w przyszłości. To my, rodzice, musimy zadbać o to, aby drugie śniadanie, które dajemy dziecku do szkoły było pyszne i nie zostało zamienione na niezdrowe przekąski dostępne w szkolnym sklepiku. Zróbmy zatem wspólnie z dzieckiem ładną, kolorową kanapkę, którą zapakujemy w ładny papier lub pudełko z ulubioną postacią z bajki. Kanapki warto skomponować z pieczywa pełnoziarnistego, które bogate jest w szereg składników odżywczych.  Do kanapki można dodać chudą wędlinę, sałatę, rzodkiewkę, pomidora czy ogórka. Wiele zależy od upodobań żywieniowych dzieci, jednak, kiedy we właściwym czasie nauczymy jeść dzieci warzywa to nie będą się one wzbraniały przed taką kolorową, zdrową kanapką na drugie śniadanie.

Atrakcyjne, urozmaicone posiłki powinny być choć w części samodzielnie przygotowanie przez dzieci. Sprawia to, że dziecko chętniej je wtedy zjada. Dodatkowo kształtujemy jego właściwe nawyki żywieniowe. Wymaga to jednak i od rodziców poświęcenia większej ilości czasu na przygotowanie takich kanapek do szkoły. Ale wystarczy wstać z rana kilka minut wcześniej, aby zadbać o zdrowie dziecka, dając mu przy tym i frajdę i zdrowy, smaczny posiłek. Nie możemy także zapomnieć o uzupełnieniu drugiego śniadania smacznym owocem, może to być jabłko, banan, gruszka, czy inny owoc, które dziecko lubi. Nie powinien to być jednak owoc, który może się zgnieść w tornistrze czy plecaku, np. truskawki. Niektóre dzieci uwielbiają chrupać w przerwach między posiłkami surowe warzywa. Dajmy mu więc do szkoły obraną marchewkę, bądź rzodkiewki. Dostarczą one wielu niezbędnych dla zdrowia składników. Poza tym jedzenie twardych warzyw dobrze wpływa na zgryz dziecka, co docenimy dopiero zapewne w przyszłości. Do tak urozmaiconego już posiłku dajmy dziecku do picia na drugie śniadanie sok owocowy lub warzywny. Kiedy damy dziecku do szkoły tak pełnowartościowy posiłek możemy być już pewni, że naszym pociechom nie zabraknie sił do nauki w szkole oraz zabaw na świeżym powietrzu.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz