Jak napisać CV?

0

Jak dobrze zaprezentować się swojemu przyszłemu pracodawcy? Jak interesująco napisać swój życiorys, który musi przyciągnąć i skupić uwagę na Twojej osobie tak, aby zaproszono Cię na rozmowę kwalifikacyjną? Nie jest to łatwa sprawa. Dobre cv z pewnością nie może być zbyt długie, powinno być zwięzłe i konkretne, zawierać tylko ważne informacje i co istotne, takie które nie są już ujęte w liście motywacyjnym. Samo słowo CV pochodzi z języka łacińskiego Curriculum Vitae, znaczy „przebieg życia”. Co ciekawe np. w Stanach Zjednoczonych nie używa się słówka cv, ale „resume”.

Cv powinno składać się z kilku głównych punktów, tj.:

1) INFORMACJE PERSONALNE

2) WYKSZTAŁCENIE

(ukończone uczelnie wyższe, studium itp.)

3) DOŚWIADCZENIE

(zajmowane stanowiska wraz z krótkim opisem obowiązków)

4) ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH

(najlepiej zaznaczyć stopień znajomości w mowie i piśmie, certyfikaty)

5) DODATKOWE INFORMACJE

(np. prawo jazdy, obsługa komputera, znajomość programów komputerowych, np. MS Office, AutoCad itp., znajomość obsługi urządzeń biurowych, cechy charakteru np. sumienność, komunikatywność, systematyczność)

Można tez dodać:

6) ZAINTERESOWANIA (krótko – np. muzyka, tenis, teatr)

7) UKOŃCZONE SZKOLENIA I KURSY

Dobrze jest gdy cv mieści się na jednej stronie, natomiast nie jest to zasada, ponieważ jeśli ktoś miał wielu pracodawców lub zajmował różne stanowiska w jednej firmie, powinien opisać je wszystkie i rzecz jasna streścić swoje najważniejsze obowiązki. Dobrze jest umieścić w prawym górnym rogu swoje aktualne zdjęcie, najlepiej czarno-białe.

U dołu strony należy wpisać krótką formułę:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dn. 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych, Dz. Ust. nr 133 poz. 883.

Przykład cv w języku polskim.

Przykład cv w języku angielskim.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz