Sesja się zbliża – czyli co jeść podczas nauki?

0

sesjaPodczas wzmożonego wysiłku umysłowego nie się głodzić. Diety odchudzające powinny być odstawione na bok, pomóc naszemu organizmowi w tym czasie, a nie mu szkodzić głodówkami. Co zrobić, żeby nasz mózg lepiej przyswajał wiedzę? Poczytaj zawarte poniżej wskazówki, a sam zrozumiesz, że to dobry i smaczny pomysł na czas przygotowań do egzaminów.

Dieta bogata w lecytynę w znaczącym stopniu poprawia pamięć. Przed i w trakcie nauki warto dostarczyć organizmowi możliwie jak najwięcej lecytyny. Bogatym jej źródłem są orzeszki ziemne, soja i kiełki pszenicy. Warto spożywać także większe ilości jajek, gdyż ich żółtka zawierają jej bardzo dużo. Można także kupić w aptece tabletki z lecytyną.

Ważne jest także, aby spożywać dużo mięsa, wędlin oraz nabiału – produkty te dodają energii, której potrzebujemy podczas intensywnej nauki.

Brak niezbędnego podczas nauki kwasu linolowego (znajduje się zwłaszcza w rybach) powoduje osłabienie koncentracji, utratę pamięci, a nawet apatię. Lepiej się tego ustrzec, a by tak się stało, należy spożywać regularnie olej kukurydziany (na przykład łyżkę dziennie po przebudzeniu).

Kolejnym niezwykle istotnym składnikiem diety studenta jest żelazo. Jego niedobór prowadzi do spadku zdolności rozumowania, upośledza pamięć i zdolność uczenia się. Bogate w żelazo są warzywa zielone, fasola, chleb pełnoziarnisty, szpinak brokuły, groch,  rodzynki, mak, orzechy. By było one dobrze wchłaniane do naszego organizmu, warto jeść także produkty bogate w witaminę C, która wspomaga wchłanianie się żelaza do organizmu.

Nasz mózg, by pracował sprawnie i mógł przyswajać materiał szybko, potrzebuje także tlen oraz glukozę. Oczywiście, na co dzień pomysł dostarczania organizmowi dużych ilości glukozy będzie bombą kaloryczną, jednak przed egzaminem możemy sobie na to pozwolić. Bogate w węglowodany są nasiona (pestki dyni lub siemię lniane), ziarna zbóż, nie łuskany ryż, ziemniaki, soczewica, kasza oraz fasola. Pamiętajmy także, by zrezygnować z białego pieczywa i zastąpić je ciemnym.

Również owoce są źródłem wielu niezbędnych witamin: wspomnianych wyżej żelaza oraz potasu, a  także niacyny, błonnika, i magnezu. Godne zatem polecenia podczas nauki będą winogrona i śliwki. Mózg potrzebuje także fosforu znajdującego się w rybach.

Pij duże ilości wody, która pozwala zachować równowagę organizmowi, który w 80% składa się właśnie z wody.

Oczywiście sama dieta nie pomoże nam przyswoić materiału, jednak z pewnością poprawi działanie naszego mózgu oraz doda energii, by stawić czoła każdemu, nawet najbardziej trudnemu zagadnieniu podczas egzaminu.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz