Co warto wiedzieć o śniadaniu?

0

sniadanieŚniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi

To stare przysłowie wciąż jest aktualne. Dlatego lepiej wstać 10 minut wcześniej i przed wyjściem z domu coś zjeść.

Śniadanie to z pewnością najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Uzupełnia substancje odżywcze, które organizm zużył podczas snu oraz dostarcza nowych, potrzebnych dla udanego rozpoczęcia codziennych zajęć. Od jakości zjedzonego rano śniadania zależy, jak wydajnie będziemy funkcjonować przez cały dzień (wykonywać pracę, koncentrować się podczas nauki, ćwiczyć czy trenować).

Śniadanie powinno dostarczać ok. 25-30% kalorii, których potrzebujemy w ciągu dnia, zależnie od trybu życia. Przykładowo, dla kobiety, która pracuje umysłowo i prowadzi raczej siedzący tryb życia, powinno zawierać ok. 500 kcal. Taka dawka energii z samego rana pozwoli nam uniknąć skumulowanego zaspokajania potrzeb energetycznych organizmu wieczorem. Poranny posiłek powinien być urozmaicony (zawierać węglowodany, białko, tłuszcze, a także witaminy i sole mineralne). Najlepszym źródłem węglowodanów są produkty zbożowe. Dostarczające budulca komórkom białka znajdziemy w nabiale i wędlinach. Tłuszczów dostarczymy organizmowi smarując pieczywo cienko masłem, natomiast niezbędnych dla zdrowia witamin i minerałów – ozdabiając kanapkę warzywami, dorzucając owoce do płatków śniadaniowych czy wypijając szklankę soku.

Śniadanie osób odchudzających się z pewnością będzie mniej kaloryczne, nadal jednak powinno zawierać wszystkie wartości odżywcze niezbędne dla prawidłowego rozwoju. Zwykły chleb można zastąpić lekkim, chrupkim pieczywem lub waflami ryżowymi. Jeśli szczególnie dbamy o wagę, do płatków dorzućmy garść produktów wysokobiałkowych. Dzięki temu zjemy mniej, a jednak dłużej będziemy syci.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz