Jak nie budzić się zmęczonym?

1

zmeczenieCiągły stres, nawał pracy i obowiązków bardzo skutecznie wyczerpują nasz organizm. Efektem tego jest ciągłe zmęczenie i brak sił. Co zrobić, aby poranek przepełniał nas radością i chęcią działania. Jest kilka sposób, które są skuteczne, ale pod warunkiem, że są stosowane regularnie.

Jeśli nasze życie to ciągła praca i brak snu to powinniśmy pomyśleć o urlopie, ale takim pełnym lenistwa i słodkiego nic nierobienia. Powinniśmy zostawić telefon i laptopa w domu, a sami gdzieś wyjechać i zapomnieć o wszystkim chociaż na kilka dni. Jednak jest to sposób bardzo doraźny i krótkotrwały. Nie możemy przecież być ciągle na urlopie, ale od tego możemy zacząć.

Kolejnym krokiem jest zmiana przyzwyczajeń i trybu życia.

Jeśli nasza praca polega na siedzeniu przy biurku to powinniśmy chociaż pół godziny dziennie poświęcić na spacerowanie. To nam pomoże poprawić krążenie oraz dotleni nasze ciało. A dotleniony mózg lepiej się regeneruje i odpoczywa.

Bardzo ważną kwestią jest zmiana diety. Jedzenie na mieście w ciągłym pośpiechu może spowodować, że utworzą nam się wrzody, a tego nikt by nie chciał. Dodatkowo takie jedzenie na mieście zazwyczaj jest bardzo niezdrowe i zawiera dużo tłuszczów. A tłuszcze plus brak ruchu oznacza zawał albo inne schorzenia układu krążenia. Zdrowsza dieta pozwoli na lepszą regenerację naszego organizmu, a odżywione ciało w witaminy i niezbędne mikroelementy to zdrowe i wypoczęte ciało.

Poczuciu wypoczęcia szkodzą także nałogi. Powinniśmy ograniczyć spożycie alkoholu i rzucić papierosy. Kawa jest świetnym pobudzaczem, ale tylko na chwilę. O wiele lepsza jest zielona herbata, która doskonale nawadnia, oczyszcza i dodaje sił.

Możemy zaopatrzyć się w różnego rodzaju witaminy i suplementy diety, które wzmacniają organizm. Dobrym i zdrowym specyfikiem jest wyciąg z żeń-szenia, który brany regularnie spowoduje, iż zapomnimy co to problemy ze wstawaniem z łóżka.

Jedną z najważniejszych kwestii jest odpowiednia ilość snu oraz jego regularny tryb. Człowiek przeciętnie powinien spać osiem godzin na dobę. Ludzie często odsypiają zarwane noce w weekend, a to powoduje, że nasz organizm nie potrafi się w tym odnaleźć i w rezultacie jesteśmy jeszcze bardziej zmęczeni, a zamiast wspaniałego sobotniego poranka mamy sobotni ból głowy. Dlatego tak ważne jest regularne chodzenie spać i spanie określonej ilości godzin.

Tak naprawdę wszystko da się zmienić. Tylko ty wymaga odrobiny naszych chęci i zaangażowania.

1 KOMENTARZ

  1. a gdzie są problemy dotyczące zaburzeń fazy snu, tarczycy, nadciśnienia… artykuł bezużyteczny i o niczym….

    Oceń: Dobre 2 Słabe 1

Dodaj komentarz