Do niczegoMarneMoże byćDobreBardzo dobre (4 votes, average: 3,75 out of 5)
Home Zdrowie i Uroda Jak pobudzić ...

Jak pobudzić organizm, kiedy jesteśmy zmęczeni?

zmeczenie Jak pobudzić organizm, kiedy jesteśmy zmęczeni?Każdy z nas, bez względu na wiek i wykonywaną profesję, ma takie chwilę, kiedy czuje wszechogarniającą senność. W takim momencie mamy ochotę przerwać wszystko i położyć się spać, ale co jeśli nie możemy tego zrobić? Są sposoby, które pomogą nam wrócić do rzeczywistości i przezwyciężyć zmęczenie.

Powszechnie używanym środkiem pobudzającym jest kawa, ale jej nadmiar szkodzi i wiadomo to nie od dziś. Owszem, filiżanka lub dwie dziennie są nawet wskazane, ponieważ wpływają dobroczynnie na nasz organizm. Kawa m.in. poprawia nasz metabolizm i jest bardzo dobrym przeciwutleniaczem. Natomiast pobudza tylko chwilowo. Kolejnym napojem o podobnych właściwościach są wszelkie energetyki. Dają uczucie tzw. kopa, ale też pomogą tylko na krótki okres czasu. Potem organizm wraca do stanu zmęczenie. Tego typu napoje w nadmiarze również szkodzą. Należy pamiętać, że wszystkie napoje zawierające kofeinę oraz taurynę bardzo odwadniają organizm i trzeba uzupełniać ubytek wody. Najlepszym rozwiązaniem są napoje z guaraną. One delikatnie nas pobudzają, przez co dłużej nie odczuwamy zmęczenia. Guarana spożywana systematycznie pomaga także w redukcji stresu, dodaje życiowej energii i witalności i jest bardzo dobrym wspomagaczem przy stanach depresyjnych. Aby poprawić koncentrację i szybko pobudzić ciało można sięgnąć po środki farmakologiczne dostępne w każdej aptece. Takie środki również zawierają kofeinę, taurynę albo guaranę. Mimo to najlepsze są te, które zawierają lecytynę, ponieważ ona poprawia pamięć i koncentrację. Jednak one zazwyczaj dają efekty przy dłuższym stosowaniu.

Aby nie zasnąć przy nauce lub w pracy można również skorzystać z innych form stymulacji naszego ciała. Dobrym sposobem jest zrobienie sobie kilku minutowej przerwy na szybki spacer albo ćwiczenia gimnastyczne. Najlepszymi ćwiczeniami są skłony w dół, rozciąganie albo szybki marsz. Dobrze dotleniają organizm, poprawiają krążenie i tym samym budzą nas. Podczas pracy trzeba robić przerwy. Mózg musi odpocząć,  mieć chwilę na regeneracje sił. W tym czasie można usiąść wygodnie, zamknąć oczy i głęboko oddychać. Jednak przerwy nie mogą być zbyt długie, ponieważ nie będzie nam się chciało wrócić do poprzedniego działania.

Natomiast aby unikać zmęczenia, zadbajmy o wypoczynek, odpowiedni czas spania. Następnie, pomieszczenie, w którym pracujemy powinno być przewietrzone. Odpowiednia ilość wypijanych płynów, w szczególności wody mineralnej, ma świetny wpływ na całe nasze ciało. Woda pomaga dotlenić komórki, a dotlenione ciało równa się ciało pełne energii i chęci do pracy. Dieta i sport też mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie i siły jakimi dysponujemy. Przy ciągłym stresie, braku ruchu, niezdrowym odżywianiu na pewno będziemy senni i zmęczeni.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz