Jak poprawić kondycję fizyczną i wygląd ciała – metody nie wymagające dużego wysiłku

Chcesz poprawić kondycję fizyczną i wygląd ciała? Możesz to zrobić łatwo i bez wysiłku! Zobacz, w jaki sposób.

0

jazda na rowerzeW naszej świadomości istnieje silne przekonanie o tym, że sprawność fizyczna oraz piękna sylwetka to przymioty wymagające ciężkiej pracy, ogromnego wysiłku i wielu wyrzeczeń. Tymczasem prawda jest zupełnie inna. To, co może poprawić naszą kondycję i ciało, jest na wyciągnięcie ręki. Nie wiąże się z nieprzyjemnym, a wręcz rozwesela i relaksuje. Pomaga też uzyskać inne, mniej oczywiste korzyści. Zobaczmy, jak prosto i bez większego wysiłku poprawić kondycję fizyczną i wygląd ciała.

Zamieńmy siekierkę na kijek

Nie zawsze musimy odpalać samochód, możemy przesiąść się na rower. Nie tylko popracujemy nad mięśniami nóg i kręgosłupa, ale również dotlenimy organizm, nauczymy się oddychać, zaoszczędzimy na benzynie lub biletach komunikacyjnych, a nawet przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Równie dobrze zrobimy jak przejdziemy się na spacer, chociażby do sklepu. Zamiast wjeżdżać na wysokie kondygnacje windą, wybierzmy schody. Na chwile zapomnijmy o tym, że wyręczają nas automaty i powróćmy do przeszłości – na przykład pierzmy ręcznie w misce. Żadna pralka nie poradzi sobie z plamami tak dobrze jak ludzkie ręce. Wyszorujmy dywan, nawet najmniejszy – zyska drugie życie, a my spalimy nieco kalorii. Zamiatajmy, zamiast odkurzać, szczególnie jeśli akurat śpią dzieci lub ktoś potrzebuje ciszy i spokoju. Wydatki domowe, listy zakupów i inne mniej istotne rzeczy spisujmy ręcznie na kartkach, a koperty adresujmy samodzielnie.

Wychodźmy z cienia

Przy pięknej pogodzie, wyjdźmy na dwór. Nie zamykajmy się w kieracie, skończmy z biernym trybem życia za wszelką cenę. Dajmy słońcu lekko otulić naszą skórę, a płucom oddychać. Nie oglądajmy świata zza okiennych szyb, poznajmy okolicę, zwiedźmy ciekawe miejsca w najbliższym otoczeniu. Stwórzmy coś w pobliskiej przestrzeni, załóżmy ogródek z warzywniakiem i miejscem na grilla lub postarajmy się odnowić osiedlowe podwórze. Biegajmy i bawmy się na świeżym powietrzu razem z naszymi dziećmi i zwierzętami, to niezwykła frajda, a zapominamy, że także solidna dawka ruchu. Grajmy w „prastarą” gumę, klasy, Państwa-Miasta. Skorzystajmy z tenisa stołowego w parku i wybudowanych przez Rząd Orlików. Wspomnienia z dzieciństwa przywróćmy do życia. Przecież było tak świetnie.

Nie tak morderczy trening

Trening przez zabawę – hasło znane, ale co oznacza? Może to być na przykład przerzucenie się na gry kinetyczne, które kontrolujemy ciałem. Oferowane są zarówno na komputer jak i na konsolę i są tylko niewiele droższe od standardowych. Dostarczają tej samej, jak nie większej rozrywki i adrenaliny, a służą też naszemu ciału i kondycji. Podobnie działają zajęcia łączące taniec i ćwiczenia takie jak aerobik, zumba, pole dance. Nisko wysiłkowe dziedziny sportu, na przykład kręcenie hula hopem, tenis stołowy, rzutki, skakanie na skakance czy jazda na rolkach również należą do zabaw, które mogą stać się dla nas cennym treningiem.

Drobne ćwiczenia możemy również wykonywać przy okazji innych zajęć. Siedząc przed komputerem raz na jakiś czas rozciągajmy nadgarstki i plecy, spinajmy pośladki i mięśnie nóg. Gdy oglądamy ciekawy film czy ulubiony serial, siedząc na fotelu podnośmy stopą drobny przedmiot z podłogi i opuszczajmy go na nią powoli. Przy wstawaniu porannym z łóżka, wykonajmy kilka przysiadów lub skłonów. Kiedy bierzemy kąpiel lub prysznic, róbmy to w miarę szybko, a ciało szorujmy i masujmy intensywnie. Zamiast nadwyrężać kręgosłup i schylać się, aby doczyścić stopy, unieśmy nogi w kolanach do góry. Nawet mycie się może stać się efektywnym ćwiczeniem. Przed każdym położeniem się spać porządnie wytrzepmy kołdrę i poduszkę. Nie dość, że pozbędziemy się zalegającego na niej kurzu i sprawimy, że będzie miękka i wygodna, ale możemy też poprawić kondycję fizyczną i wygląd ciała.

Od innej strony

Nauczmy się używać przepony, dużo medytujmy i wykonujmy ćwiczenia oddechowe. Nie tylko relaksują, ale również sprawiają, że przypadkowy sprint nie zaskoczy nas zadyszką. Jak najczęściej starajmy się ujędrniać ciało. Możemy to robić podczas kąpieli, hartując naczynia krwionośne na zmianę zimną i gorącą wodą oraz wykonując peelingi i masaże. Zmieńmy dietę na lżejszą, lub przynajmniej postarajmy się o codzienne, pożywne śniadanie i regularne, częste posiłki. Rzućmy używki i oszustów energetycznych, takich jak napoje izotoniczne, niektóre leki i suplementy czy kawa.

Kondycja i wygląd ciała są dla nas ważne, ale zachowujemy się tak, jakby były sprawą drugorzędną. Przestańmy biernie żyć, zmieńmy to wszystko, co sprawia, że być może w tej chwili nie potrafimy przebiec kilometra bez kolki, hektolitrów potu i krótkiego oddechu. Aby poprawić kondycję fizyczną i wygląd ciała, nie musimy od razu trenować czy wydawać pieniędzy na siłownię lub basen. Przecież w codziennym życiu mamy tyle możliwości pracy nad tymi aspektami. Wielu z nich nie postrzegamy jako wysiłkowych. Korzystajmy, póki nie jest za późno.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz