Jak samemu pokonać ból pleców?

0

plecy kobietyMożemy wiele zrobić, by nie dokuczał nam ból pleców. Ważny jest m.in. sposób, w jaki wykonujemy codzienne czynności.

W domu:

  • materac do spania powinien być średnio twardy;
  • po przebudzeniu nie wstajemy gwałtownie, przekręcamy się na bok, spuszczamy stopy na podłogę i powoli unosimy się do pozycji siedzącej;
  • myjąc naczynia czy prasując, postawmy stopę na ok. 20 cm podnóżku;
  • schylając się należy uginać nogi w kolanach;
  • zakupy niesiemy w obu rękach, rozkładając ciężar równomiernie;
  • chcąc podnieść dziecko należy kucnąć;
  • robiąc makijaż, należy stanąć na tyle blisko lustra, by unikać wyciągania szyi i nachylania się do przodu;
  • włosy myj pod prysznicem w pozycji stojącej;
  • chodzenie na szpilkach skraca ścięgno Achillesa.

W pracy:

  • osoby pracujące przy biurku powinny siedzieć na krześle, które ma proste, nie odchylające się do tyłu krzesło;
  • pod plecy, w odcinku krzyżowo-lędźwiowym, warto podłożyć specjalnie wyprofilowaną poduszkę ortopedyczną;
  • ekran komputera powinien znajdować się na wysokości twarzy;
  • podczas pisania na klawiaturze środkowe palce obu dłoni powinny znajdować się w jednej linii z kością przedramienia;
  • jeżeli używamy myszki, pod nadgarstek podłóżmy podkładkę;
  • osoby pracujące przy komputerze powinny co godzinę znaleźć czas na kilkuminutową przerwę, która pozwoli wstać od biurka i pospacerować.

W samochodzie:

  • siedzenie ustaw w pozycji pionowej, pod plecy warto podłożyć taką samą poduszkę ortopedyczną, jaką używa się w biurze;
  • podczas dłuższej trasy należy co 2-3 godziny robić przerwy.

Na treningu:

  • ćwicząc na siłowni, zacznij od rozgrzewki;
  • o dźwiganiu ciężarów mogą myśleć osoby, które mają nie mniej niż 16 lat (tak intensywne ćwiczenia w młodszym wieku szkodzą rosnącemu organizmowi);
  • siadając na rower, upewnij się, że kierownica nie jest za nisko;
  • dla kręgosłupa najlepszym stylem do pływania jest grzbietowy.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz