Jakie są skuteczne diety? Dieta rozdzielna

0

dieta_rozdzielnaDieta 1000 kalorii, dieta Atkinsa, dieta Kwaśniewskiego, dieta kopenhaska – to chyba najbardziej znane diety na świecie. Jest ich oczywiście znacznie więcej, ale czy wszystkie są skuteczna, czy którakolwiek z nich jest w ogóle skuteczna? Takie pytania zadaje sobie wiele dziewczyn, kobiet, a także mężczyzn! Odpowiedz jest prosta, każda dieta rozsądnie stosowana, ale taka, która dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników, związków mineralnych i witamin może być skuteczna, należy jednak być wytrzymałym i nie oszukiwać, nawet w drobnych sprawach. Dziś skupimy się na diecie tzw. rozdzielnej lub inaczej nazywaną dietą dr Haya, ponieważ wiemy z własnego doświadczenia, że działa!!! To co mi się podoba najbardziej w diecie rozdzielnej to fakt, iż nie trzeba odmawiać sobie ulubionych potraw, pozwala ona komponować posiłki według własnych upodobań i potrzeb, nie nakazuje rezygnowania z ulubionych dań – ale podpowiada, wręcz nakazuje których produktów nie należy łączyć z innymi. Początki tej uwielbianej przez Amerykanów diety sięgają lat 20-stych XX wieku, kiedy to doktor William Howard Hay zachorował na chorobę Bright’a i nie potrafił wyleczyć siebie metodami tradycjonalnymi, dlatego zainteresował się medycyną naturalną. Myślom przewodnią diety Haya jest założenie, iż żywność dzieli się na 3 grupy, dwie podstawowe to białkowa i węglowodanowa i właśnie tych dwóch grup nie należy łączyć w jednym posiłku. Produkty z grupy białkowej i węglowodanowej są inaczej trawione przez ludzki organizm, ponieważ wymagają innych enzymów, łączenie ich w jednym posiłku obciąża układ trawienny m.in. wątrobę i trzustkę, opóźnia metabolizm i sprzyja tyciu. Natomiast trzecią grupą pokarmową jest grupa neutralna, którą można łączyć zarówno z białkami, jak i węglowodanami. A zatem poznajmy główne produkty z poszczególnych grup:

GRUPA BIAŁKOWA:

mleko i żółte sery, jajka, gotowane mięso, gotowany drób, wyroby sojowe, owoce pestkowe, owoce ziarnkowe, owoce jagodowe, owoce cytrusowe, warzywa strączkowe, ryby (oprócz wędzonych), winogrona, gotowane pomidory

GRUPA WĘGLODANOWA:

ziemniaki, karczochy, zboża pełnoziarniste, suszone owoce (oprócz rodzynek), pieczywo, makarony i kasze, miód, banany, kruche i słodkie jabłka, świeże figi i daktyle, budyń, piwo

GRUPA NEUTRALNA:

warzywa (za wyjątkiem wymienionych wyżej) np. brokuły, kalafior, buraki, brukselka, kiszona kapusta, seler, szpinak, pomidor, marchewka, cebula, cykoria, świeża kukurydza, szparagi, orzechy, zioła i przyprawy, masło, nasiona (słonecznik, sezam), zakwaszane produkty mleczne, białe sery, surowe lub wędzone wędliny, rodzynki, drożdże, grzyby, słodka śmietana i śmietanka do kawy, tatar

Jeśli myślisz o tej diecie warto poznać jeszcze kilka zasad:

1. Pij co najmniej 1,5–2 litry płynów dziennie, najlepiej, żeby to była woda niegazowana, dobrze jest pić szklankę soku ze świeżych warzyw lub  wody mineralnej przed każdym posiłkiem.

2. Jedz powoli, podczas posiłków przeżuwaj dokładnie każdy kęs, dzięki temu do mózgu zdąży dotrzeć sygnał o tym, że jesteś najedzona.

3. Każde z dań głównych musi zawierać przynajmniej jeden naturalny ekstaspalacz tłuszczu np. magnez, witamina C, żelazo, wapń, jod, chrom.

4. Jedz regularnie, powodem nadwagi często są za długie przerwy w jedzeniu, które powodują napady wilczego głodu.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz