Na czym poleg...

Na czym polega Dieta Kopenhaska?

0

dieta Na czym polega Dieta Kopenhaska?Dieta kopenhaska (kopenhadzka) przeznaczona jest dla osób zmotywowanych, które potrafią zmusić się do jej przestrzegania przez 13 dni. Dieta ta jest jedną z najbardziej kontrowersyjnych dziedzin dietetyki. Skupia ona wielu zwolenników, ale nie brakuje również zdecydowanych przeciwników. Z jeden strony dieta kopenhaska jest zalecana jako doskonały sposób na utratę wagi, z drugiej zaś, oponenci podkreślają głównie możliwość rozregulowania organizmu.

Diety nie wolno stosować częściej niż raz na 2 lata i ma ona za zadanie uregulować przemianę materii. Poszczególne posiłki należy przyjmować o z góry ustalonych porach i nawet jeden wyjątek od diety może być decydującym czynnikiem braku jej skuteczności. Obiad należy zjeść w godzinach 12 – 14, a kolację do 18, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że kolacji nie powinno się spożywać o zbyt późnych porach nawet wtedy, kiedy nie stosuje się żadnych diet. Nie jest również nowością zalecenie wypijania co najmniej 2 litrów wody (albo zielonej herbaty) dziennie, co przyczynia się do oczyszczania organizmu. Nie wolno jednak spożywać alkoholu i jeść słodyczy oraz produktów zbożowych, a nawet żuć gum. Wyjątkiem jest wypicie czarnej kawy z kostką cukru, najlepiej z rana.

W efekcie diety kopenhaskiej możliwe jest schudnięcie od kilku do kilkunastu kilogramów. Po zakończeniu diety nie powinien wystąpić efekt jojo, gdyż podczas jej trwania organizm reguluje metabolizm, nawyki żywieniowe się zmieniają i przechodzi ochota na słodycze.

Ze względu na to, że te 13 dni są pełne wyrzeczeń, monotonnych posiłków i są wyjątkowo wyczerpującym okresem, nie wolno zapomnieć o witaminach, głównie witaminie A, wapniu oraz żelazie.

Poniżej znajduje się plan posiłków na 13 dni diety kopenhaskiej. Ważne jest, aby obiad i kolację spożywać we wspomnianych wcześniej porach, jednak można je ze sobą zamieniać jeśli chodzi o dania. Ponieważ siódmego dnia można zjeść tylko 2 posiłki, dobrze jest rozpocząć dietę z początkiem tygodnia, aby tego najtrudniejszego dnia nie musieć iść do pracy. Dobrze jest wypić szklankę wody przed posiłkiem, aby lekko oszukać głód.

Dzień 1 i 8

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak, pomidor
  • Kolacja: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

Dzień 2 i 9

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
  • Kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 3 i 10

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru + grzanka z razowego pieczywa
  • Obiad: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor
  • Kolacja: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

Dzień 4 i 11

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: tarta marchewka, jajko na twardo, naturalny twarożek
  • Kolacja: sałatka owocowa, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 5 i 12

  • Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
  • Obiad: duża chuda ryba
  • Kolacja: befsztyk, sałata i brokuły

Dzień 6 i 13

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: kurczak gotowany, sałata z olejem i cytryną
  • Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchewka

Dzień 7

  • Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
  • Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc
  • Kolacja: nic

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz