Do niczegoMarneMoże byćDobreBardzo dobre (Brak ocen)
Home Zdrowie i Uroda Na czym poleg...

Na czym polega Dieta Kopenhaska?

dieta Na czym polega Dieta Kopenhaska?Dieta kopenhaska (kopenhadzka) przeznaczona jest dla osób zmotywowanych, które potrafią zmusić się do jej przestrzegania przez 13 dni. Dieta ta jest jedną z najbardziej kontrowersyjnych dziedzin dietetyki. Skupia ona wielu zwolenników, ale nie brakuje również zdecydowanych przeciwników. Z jeden strony dieta kopenhaska jest zalecana jako doskonały sposób na utratę wagi, z drugiej zaś, oponenci podkreślają głównie możliwość rozregulowania organizmu.

Diety nie wolno stosować częściej niż raz na 2 lata i ma ona za zadanie uregulować przemianę materii. Poszczególne posiłki należy przyjmować o z góry ustalonych porach i nawet jeden wyjątek od diety może być decydującym czynnikiem braku jej skuteczności. Obiad należy zjeść w godzinach 12 – 14, a kolację do 18, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że kolacji nie powinno się spożywać o zbyt późnych porach nawet wtedy, kiedy nie stosuje się żadnych diet. Nie jest również nowością zalecenie wypijania co najmniej 2 litrów wody (albo zielonej herbaty) dziennie, co przyczynia się do oczyszczania organizmu. Nie wolno jednak spożywać alkoholu i jeść słodyczy oraz produktów zbożowych, a nawet żuć gum. Wyjątkiem jest wypicie czarnej kawy z kostką cukru, najlepiej z rana.

W efekcie diety kopenhaskiej możliwe jest schudnięcie od kilku do kilkunastu kilogramów. Po zakończeniu diety nie powinien wystąpić efekt jojo, gdyż podczas jej trwania organizm reguluje metabolizm, nawyki żywieniowe się zmieniają i przechodzi ochota na słodycze.

Ze względu na to, że te 13 dni są pełne wyrzeczeń, monotonnych posiłków i są wyjątkowo wyczerpującym okresem, nie wolno zapomnieć o witaminach, głównie witaminie A, wapniu oraz żelazie.

Poniżej znajduje się plan posiłków na 13 dni diety kopenhaskiej. Ważne jest, aby obiad i kolację spożywać we wspomnianych wcześniej porach, jednak można je ze sobą zamieniać jeśli chodzi o dania. Ponieważ siódmego dnia można zjeść tylko 2 posiłki, dobrze jest rozpocząć dietę z początkiem tygodnia, aby tego najtrudniejszego dnia nie musieć iść do pracy. Dobrze jest wypić szklankę wody przed posiłkiem, aby lekko oszukać głód.

Dzień 1 i 8

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak, pomidor
  • Kolacja: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną

Dzień 2 i 9

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
  • Kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 3 i 10

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru + grzanka z razowego pieczywa
  • Obiad: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor
  • Kolacja: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną

Dzień 4 i 11

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: tarta marchewka, jajko na twardo, naturalny twarożek
  • Kolacja: sałatka owocowa, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego

Dzień 5 i 12

  • Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
  • Obiad: duża chuda ryba
  • Kolacja: befsztyk, sałata i brokuły

Dzień 6 i 13

  • Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • Obiad: kurczak gotowany, sałata z olejem i cytryną
  • Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchewka

Dzień 7

  • Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
  • Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc
  • Kolacja: nic

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz