Problemy ze snem – jak sobie z nimi radzić?

Problemy ze snem okresowo dotykają każdego. Mają różne przyczyny, którym warto się bliżej przyjrzeć Ich wyeliminowanie oznacza zazwyczaj koniec kłopotów.

0

sen lozkoJesteście zmęczeni, więc kładziecie się do łóżka. Przekręcacie się z boku na bok, wciąż układacie poduszkę, wyciszacie się i liczycie owieczki, ale mimo wszystko nie możecie zasnąć? Jeśli na to pytanie odpowiedzieliście twierdząco, najprawdopodobniej macie problemy ze snem. Na szczęście w Destro wiemy, jak sobie z nimi poradzić.

Powstrzymaj apetyt

Kładziesz się spać o pełnym żołądku? Kiedy leżysz, metabolizm Twojego ciała zwalnia, a żołądek nie jest w stanie przetrawić pożywienia. W wyniku tego w jelitach tworzą się pęcherzyki powietrza i powstają zaparcia. To wszystko bardzo utrudnia zasypianie. Powstrzymaj się więc od jedzenia na dwie godziny przed snem, a na pewno poczujesz się lepiej i szybciej zaśniesz. Jeśli wieczorami dopada Cię głód, wypijaj szklankę gęstego soku np. pomidorowego albo „zapychaj się” pitnym jogurtem. Dzięki temu powinieneś wstrzymać łaknienie.

Stwórz dobrą atmosferę

Zrób mały remont Twojej starej sypialni – odmaluj ściany, wymień oświetlenie i zadbaj o klimatyczne dodatki takie jak świece zapachowe czy kwiaty.  Zmień materac i dywan, w których zalegają szkodliwe bakterie i wirusy, ponieważ mogą niekorzystnie wpływać na Twoje drogi oddechowe. Usuń z otoczenia łóżka wszystkie gadżety emitujące dźwięk. W czasie wieczornej toalety dobrze wywietrz sypialnię i ochłodź ją do optymalnej temperatury 16*C. Pościel dużą, szeroką i długą, ale lekką kołdrę i kilkanaście różnych poduszek, które będziesz mógł dowolnie układać. Kup sobie nową piżamę lub koszulę nocną.

Wyeliminuj destrukcyjny stres

Denerwujesz się ze względu na trudną sytuację osobistą, ekonomiczną lub zawodową? Podejrzewasz, że to właśnie nerwy nie pozwalają Ci zasnąć? Przed snem zrelaksuj się, weź ciepłą kąpiel i wypij szklankę naparu z melisy. Kładąc się, uspokój oddech, rozluźnij mięśnie i zamknij oczy. Wsłuchaj się w bicie swojego serca. Zapomnij o stresie, a przy najbliższej okazji pokonaj jego przyczynę.

Jeśli sam nie możesz zapanować nad stresem być może pomoże Ci psycholog lub psychiatra. Chroniczny stres może prowadzić do trwałej bezsenności, a z tą już nie poradzisz sobie samodzielnie. Może więc warto skorzystać z pomocy profesjonalisty póki nie jest za późno? Zastanów się nad tym!

 

Problemy ze snem mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Aby je zwalczyć, należy odnaleźć ich przyczynę. Dzięki zmianie niektórych nawyków, a także poprawie warunków otoczenia, w którym się śpi można szybko i skutecznie pozbyć się problemów z zasypianiem. Często jednak mają one podłoże nerwowe – wtedy należy walczyć przede wszystkim ze stresem.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz