Spożywanie zdrowych tłuszczów – dobra dieta

0

orzechyDieta każdego z nas powinna być bogata w tłuszcze, ale te „dobre” tłuszcze, czyli te które obniżają stężenie cholesterolu. Zastąpienie „złych” tłuszczy „dobrymi” to pierwszy krok w walce o zdrowe serce i zdrowy organizm. Nie można zrezygnować całkowicie z tłuszczy, są one ważnym elementem diety, chronią one kluczowe narządy wewnętrzne, pomagają we wchłanianiu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K, są niezbędne dla prawidłowego wzrostu, rozwoju, do tworzenia hormonów, a także do dobrego samopoczucia. Nasz organizm sam nie potrafi wytwarzać niezbędnych tłuszczów, dlatego muszą być one dostarczane z pożywieniem.

TYP
TŁUSZCZU
WPŁYW NA
ZDROWIE
POKARMY
Nasycony Niekorzystny mięso, wędliny, oleje tropikalne (np. olej palmowy), pełnotłuste
produkty nabiałowe, masło
Trans Niekorzystny ciasta, wyroby cukiernicze, tzw. fast food
Wielonienasycone:
omega-6
Korzystny ziarna słonecznika, orzechy włoskie, olej słonecznikowy, sojowy,
rzepakowy
Wielonienasycone:
omega-3
Korzystny ryby oleiste (np. śledzie, makrele, łososie), oleje
roślinne, uzyskane z nich tłuszcze do smarowania, orzechy włoskie
Jednonienasycone Korzystny oliwki, oliwa z oliwek, olej rzepakowy, awokado, migdały, orzechy
pistacjowe, olej arachidowy

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz